Rekrutacja i działania związane z budowaniem marki pracodawcy
W roku 2020 istotny wpływ na sposób prowadzenia procesów rekrutacyjnych i działania związane z budowaniem marki pracodawcy, w tym na udział PSE w targach pracy, miała trwająca pandemia COVID-19. Procesy rekrutacyjne prowadziliśmy przede wszystkim w formule zdalnej, co pozwoliło bez zakłóceń pozyskiwać nowych pracowników. PSE zaoferowały także miejsca do zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych studentom i absolwentom wyższych uczelni w ramach programu stażowego.
Program stażowy Energia dla Przyszłości
GRI 103-3
W 2020 r. PSE kontynuowały udział w programie stażowym Energia dla Przyszłości, realizowanym we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska (wcześniej Ministerstwo Energii) i spółkami z sektora energetycznego (PKN Orlen, PGNiG, PGE).
Celami programu są:
- budowanie zaplecza kadrowego dla polskiego sektora energetycznego poprzez pozyskanie najlepszych studentów wyższych uczelni technicznych zainteresowanych pracą w branży energetycznej;
- zapoznanie stażystów ze specyfiką pracy w kluczowych spółkach energetycznych kraju i Ministerstwie Klimatu i Środowiska;
- przygotowanie stażystów do pracy w sektorze energetycznym.
W 2020 r. w ramach programu PSE przyjęły 5 stażystów. Staże realizowane były w formule zdalnej lub stacjonarnie, z zachowaniem restrykcji sanitarnych i zasad bezpieczeństwa.
Akademia Energii
Projekt szkoleniowo-edukacyjny Fundacji im. Lesława A. Pagi Akademia Energii skierowany jest do osób wiążących swoją przyszłość zawodową z branżą energetyczną. Jego celem jest stworzenie możliwości poznania najlepszych praktyk w branży. W ramach przedsięwzięcia w 2020 r. odbyło się spotkanie z Dyrektorem Zarządzającym Departamentem Zarządzania Systemem, którego temat brzmiał: „Krajowy system elektroenergetyczny: w stronę nowoczesnych rozwiązań rynkowych”.
Targi pracy
W celu zwiększenia skuteczności przeprowadzanych procesów rekrutacyjnych oraz pozyskania najlepszych kandydatów PSE wzięły udział w wybranych imprezach o charakterze targów pracy; Konferencji Data Science Summit 2020 oraz Warszawskich Dniach Informatyki. Także w tym obszarze na sposób organizacji imprez wpłynęła pandemia. Poza bezpośrednim udziałem w targach, PSE zaprezentowały swoją ofertę w Katalogu XXV Targów Pracy i Praktyk dla Informatyków i Elektroników na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej w wersji on-line.
Inne inicjatywy wspierające rekrutację
W 2020 r. nasza organizacja kontynuowała działania związane z budowaniem marki pracodawcy poprzez promowanie ofert pracy na profilu spółki na LinkedIn oraz prowadzenie kampanii informacyjnej Piątki z rekruterem na portalu LinkedIn, które mają zachęcać do udziału w naszych procesach rekrutacyjnych.
W październiku 2020 r. PSE przystąpiły do Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Tym samym nasza firma dołączyła do grona ok. 350 pracodawców promujących przyjazne praktyki rekrutacyjne i budujących lepsze standardy w tym zakresie.
On-boarding
Jednym z istotnych elementów wpływających na prawidłowe funkcjonowanie pracownika w organizacji jest jego płynne wdrożenie. Od wielu lat regularnie prowadzimy szkolenia „Kompas na start”, podczas których nowo zatrudnieni pracownicy zapoznawani są z najważniejszymi informacjami o PSE. Dodatkowo uczestnicy szkolenia otrzymują podręcznik „Kompas na start”, który w przystępny sposób przybliża zagadnienia istotne z punktu widzenia nowego pracownika.
Wsparcie psychologiczne dla pracowników
Trwająca długo pandemia oraz towarzysząca jej niepewność i konieczność wprowadzenia zmian w naszym sposobie funkcjonowania wiąże się z nasileniem stresu i niepewności u wielu osób. Aby zapobiegać tym zjawiskom, PSE zapewniły możliwości skorzystania z indywidualnych konsultacji z psychologiem dla wszystkich chętnych. Konsultacje są anonimowe i mają charakter całkowicie poufny.
Dodatkowo, w celu łagodzenia poziomu stresu u pracowników, oferujemy możliwość skorzystania ze szkoleń nt. radzenia sobie ze stresem, odporności psychicznej oraz stresu menedżerskiego.
Newsletter HR
Od 2017 r. Departament Zarządzania Zasobami Ludzkimi wydaje cotygodniowy newsletter HR, który w jasny i przejrzysty sposób przekazuje na bieżąco wszystkie istotne informacje kadrowe. Ta forma komunikacji skierowana była wcześniej do dyrektorów, którzy w miarę potrzeb przekazywali materiały kierownikom i pracownikom. W celu poprawienia dostępności do aktualnych informacji kadrowych grupa adresatów newslettera została w 2021 r. rozszerzona o kierowników. Obecnie aktualne wiadomości HR otrzymuje około 400 osób.